divendres, 18 de febrer del 2011

ASCENSIÓ AL PIC VIGNEMALE 3.298M.

Teníem una cita pendent a França des de que ferem l'ascensió al pic Baciás, però la climatologia no ens deixava pujar el pic més alt dels pirineus francesos fins el cap de setmana anterior que el senyor Isma i jo, el que vos escriu, decidim marxar cap a (Cauterts França)el dijous dia 10 arribant a allí a les 22'00h fins al pont de Spaing, que és la porta que entra dins dels Pirineus a on decidim dormir a al aire lliure amb els sacs de dormir, una bona colxa, la tenda desmuntada per damunt i la llum de la lluna.
Sonà el despertador a les 6 del matí, carreguem motxilles i tots els accessoris que feien falta i cap amunt fins el primer refugi (ouletts de gaube) per deixar menjar i algunes coses perquè el pes era important i el camí llarg i dur per les pendents. Foquejavem fins el segon refugi (beaysellance) fent algunes voltes maria que me desmotivaven cada vegada més!!!!però que la paciència d'un gran company com és Isma i les seues explicacions començaven a donar els seus fruits...
Per fi, el segon refugi, estàvem sols al mig de tots uns pirineus, vegem la posta de sol i com no, gaudint de les vistes més meravelloses que unes persones puguen somiar.

El refugi(beaysellance) ens regalà una mica de llenya per a poder escalfar-mos del fred que feia, un bon soparet i prompte al llit perquè l'endemà era el dia de pujar a eixa muntanya tan bonica.
En fer-se la matinada, agafem el necessari per a poder coronar el cim, unes barretes, líquid, grampons, esquis, corda, piolet i molta força!!!!!!!!cap allà que marxem creuant un glaciar amb precaució per la zona perillosa quan de sobte va sonar un xicotet cruixit(una bossa d'aire) l'esglai va ser bo!!!!!!Però endavant ens ferem, als peus de l'últim tram de cim ens descalcem els esquis i ens col•loquem els grampons fins el cim MÉS ALT DEL PIRINEU FRANÇÉS (3.298)!!!!!!!!!!

Ens fem la foto trivoltorenca i cap a baix amb molta precaució i amb el meu company assegurant-me a mi i a d'ell en tot moment perquè les celebracions es fan quan has coronat i baixat el cim!!!
Després, es descalcem els grampons i ens col•loquem els esquis, motxilla carregada i a baixar la muntanya esquiant amb molta precaució pel estat de la neu al no ser una neu de qualitat, neu amb plaques de gel, neu crosta, per zones la neu estava millor o pitjor fins al final que per sort, varem trobar una neu polsssssss!unes curves i unes baixades espectaculars!!!
Per últim, arrepleguem trastos dels refugi(beaysellance), fem nit del dissabte i el diumenge en el altre refugi(aulettes de gaube)de matinada cap avall,direcció al PONT SPAING (CAUTERETS), al cotxe i cap a casa , comentant i gauidint de la cara nort mes meravillosa que uns montanyers puguen somiar.

TRIVOLTORS ALCÀSSER

Rvila ha dit...

ei que enveja, he notat la gelor de les altures i el ruido dels skis en la neu..kishssss...molt bo enhorabona.

pakis ha dit...

Quines aventures més guapes tú... Jo no he sigut massa amic de la muntanya però reconec que deu ser molt bonic.
Enhorabona

toni ha dit...

molt xulo nanos enhorabona MAKINES

juancar ha dit...

Ele m'has emocionat i tot, que pasada de fotos i quina redacció mes bona has fet, m'has fet sentir la montanya com si estaguera alli. Un abraç molt fort per a tú i per al Isma. Enorabona amics.