dimecres, 6 de juny del 2012

CRÒNICA EXTRE-MAN SALOU 2012 BY ABEL GÓMEZ

I el 2ón FINISHER DE L'EXTREME-MAN TAMBÉ ENS DELEITA EN LA SEVA CRÒNICA PERSONAL.
GRÀCIES ALS 2 PER COMPARTIR L'EXPERIÈNCIA EN TOTS NOSALTRES!


CRÒNICA EXTREME MAN SALOU 2012 BY ABEL GÓMEZ COSTA
Quan Rafa Vila va pensar en fer l´Extrem Man crec que tenia prou clar a qui comentar-li-ho. Necessitava un company per a fer alguns entrenaments i va pensar en el ionqui de l´esport d'Alzira, que sabia que no anava a dir que NO!! I així va ser, per davant 6 mesos de preparació molt dura ja que aquest Extrem Man tenia un segment ciclista molt exigent.

Durant aquestos mesos he passat per molts moments, dies en que et menjaves el món perquè t'havies trobat molt fort entrenant i dies en els que plorava sense que ningú em veiera pensant si ho aconseguiria o no perquè no volia defraudar a la gent que sempre havia confiat en mi.
Però arribà el dia, els deures ja estaven fets i sols tenia que deixar-me dur, els entrenaments surtirien en la competició i no tenia perquè anar res mal.

Sonaren les canyonades i començava la natació, la primera volta va estar bé però a la segon, començaren els meus típics malestars de panxa aixi que vaig parar de nadar i com sempre a vomitar dins de l´aigua ( puta aigua salada ) després em vaig trobar millor i vaig poder continuar nadant fins que s'acabà la natacio.

Ja havia acabat el segment que pitjor se me dona i començaven els que m'agradaven i disfrute d'ells.

Al km 8 de la bici, cagada d'Abel, per a passar les horetes motivat em vaig ficar la musica amb els auriculars i engatillada d'un jutge. "Aixo és motiu de descalificació!!" Em va dir. I es va fer de nit per a mi, després de demanar-li que no em descalificara per favor, va ser benevolent i només em va traure targeta groga ( 5 min ). Despres d'això em vaig centrar en fer la bici guardant per a la carrera a peu com em va dir un gran amic i crec que em vaig passar guardant, al km 150 estava com una pometa aixi que vaig decidir tirar fins al 180.
Arribada a boxes, em canvie i al penalty box, era una part del triatló que encara no havia probat!! Jejejee

La carrera a peu no em va resultar molt dura fisicament, de cames em vaig trobar bé i la meva estrategia era correla tota, aixi que, cada avituallament era parada obligatoria de 30 seg per beure i menjar i altra volta a correr. Si que se m´he va fer dura en la respiració, notaba com els pulmons cada vegada estaven més cansats i em costava més respirar. Última volta i cap a dins, el millor, veure a la gent que t'animava ( gracies en especial a Neus, Vero, Clara i Bernat que ens donaren ànims tota la cursa) i passar per baix de meta vegent el temps que has fet i que has acabat una competició tan dura. No hi ha paraules. Et fiquen la medalla i ja et senteixes Ironman i a més amb motius. L'organització espectacular, digne d'una prova aixi.
A la fi, que ja en som dos més a la llista de trivoltors i .....

Quan en fem un altre? Tinc el mono!!! Jajajajaja


CRÒNICA EXTREME MAN SALOU 2012 BY RAFA VILA

Tota prova de resistència és dura desde la inscripció fins l´arribada a meta, però ens agrada.
L´any passat al més d´acabar el meu primer mig Ironman (Elx) un dia Rafa Aguado hem diu “ tú has vist el IM que vol fer Xuso Cava “. El mire a la web, veig el perfil de bici 2100+ i pensí “ si home!!” “ enguany no!”. Al parlar en Cava pensarem en fer-lo el 2012 i ell feia l´ultra trail d´Andorra i Rafa Aguado debutava en Barcelona al 2011.
Al mateix estiu ho comentí en la gent d´Alzira i Abel que no diu que no als reptes durs decidirem apuntar-se, també sabent que a Martí Reinal i Miquel López els feia gràcia.
Finalment quedarem 2 trivoltors apuntats al EXTREM MAN DE SALOU 2012.

L´entrene de 22 setmanes començà en gener i conforme passaven les setmanes pensava que m´havia precipitat i arribaria curt de bici sobretot.
L´últim entrene fort va ser el dia de la mitja d´Alcàsser que en el calor que va caure van fer 4h de bici pujant a 2 Aigües i empalmant la mitja. Eixe dia va ser molt dur per mi perquè vaig patir prou ( la fastidiosa panxa ) i vaig pensar prou en no fer Salou. Com m´havera arrepentit!!

El dia 3 de juny a les 5:30h del matí miravem al cel i el veiem evidentment de nit, però cubert, marcava pluja per tot el matí. El meu cap respirava molta tranquilitat i me donava exactamente igual tot, anava a fer-la i ja és donarien aconteciments.

1, 2, 3 canyonaes!! I tots a l´aigua. Es nada bé, encara que algo de corrents, a continuació el tant temut circuit de bici i a rodar. Es molt xulo, però molt dur i a més ens plogué durant 1:30h , però en calma i avant. Pensava en tots els consells dels veterans trivoltors que m´havien donat, sobretot en guardar per al marató, però quan venien les rampes del 7% i  8 % dies “ guardar .. a on?” “ si no baixe!!”. Son 3 pics i la resta prou trenca-cames.
Quan arriví de la bici m´en vaig a canviar-me per correr i en tot moment vaig saber i pensar que el marató l´acabava, estava molt segur, tot era pillar ritmet, hidratar-se perquè havia eixit el sol i pegava de valent i…fins la meta.
Així va ser, a contar voltes, animant-se quan ens creuavem Abel i jo i els “suporters” i quan em doní compter estava en l´última volta, en la que la gent de l´últim avituallament me dien “ Rafa te queden 6km i ja és teu” i res subidon i acabant fort, entrant al tram de meta agafant a la meua nana que fei 1 any i saborejant l´entrada.

Puc dir i molt segur que he disfrutat molt de la prova i encara que pareixca extrany no he tingut la sensació de patir, estava tant mentalitzat que sabia que volia fer-la i acabar-la i tot era filosofía en la meua primera participació.

Agraïr als suports de Bernat, Neus i Vero que desde les 5:15 del matí han estat presents i a tots els trivoltors i amics que donen ànims per a estes proves de resitència que pense fan falta i venene molt bé.

Prova totalmente recomanable, un 10 per l´organització, avituallaments, gent de control…sempre animant….ESPECTACULAR…

EN CONCLUSIÓ 2 FINISHERS TRIVOLTORS MÉS!!!
AMUNT TRIVOLTORS!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Donç sí, ja tenim 2 TRIVOLTORS MÉS FINISHERS DE DISTÀNCIA IRONMAN.

Des d'açí enhorabona als 2, heu fet un carrerón!!!

Esperem crònica i detalls!


                                           SWIM      BIKE         RUN
ABEL GÓMEZ COSTA - 01:03:12 - 06:47:58 - 04:15:43 - TEMPS TOTAL = 12:18:37

RAFA VILA PRIMO -      0:55:56  - 07:26:14  - 04:43:03 - TEMPS TOTAL = 13:19:05






CONGRATULATIONS,                            YOU'RE AN IRONMAN!!!