dilluns, 29 d’abril del 2013

CRÒNICA MARATÓ DE LA FAGEDA. PER JAVI NAVARRO

MARATÓ LA FAGEDA (43 KM), La Sènia (Tarragona).







Allà pel novembre de l’any passat, vaig  passar uns dies en La Pobla de Benifassà  i em vaig quedar bocabadat  per  la bellesa  del  paisatge .  Anàvem fent senderisme   i  al creuar-me  amb un corredor de muntanya  i parar- me  amb ell, ens  va comentar  que era del club excursionista  Rafalgari de La Sènia . Aquest club organitzen des de fa uns anys  la Marató de muntanya de La Fageda , la qual transcorre  entre les terres de Tarragona i de Castellò, ja que comença  a la  La Senia per continuar després  al Parc Natural de  La Tinença de Benifassà  en  la comarca dels Ports .

Desprès de recórrer  durant unes dies aquelles  meravelloses sendes  em vaig proposar  fer la  cursa i conèixer altres llocs.

Em vaig apuntar en març  i mirant el desnivell de la proba, vaig pensar  que era  una carrera més dura que  la d’Espadà i la de l’Aneto,  les dos maratons que havia fet  fins ara,  i no em vaig enganyar, ja que  té un desnivell acumulat  de 4.890 metres.

Passe a descriure la carrera:  comensàvem a les 7:30 h ,amb un poc  de vent,  algo   habitual en la  zona,  i  fresc . Els primers 11 km  eren de pujada,  teníem a la nostra dreta un bonic paisatge amb la vista de tot el Delta del Ebre . Es  una pujada progressiva  i prou corredora.  A partir d’ací  va començar  una forta baixada que ens portava ja  a la zona més boscosa de La Tinença. Eixa part central de la carrera  va ser molt trenca-cames  però  amb uns paratges, que feia que valguera   la  pena  l’esforç,sols per vore aquella  meravella.


En eixe punt  anava prou bé,  algo més ràpid  del que devia, per que intentava  arrivar abans de les 4 hores al control de La Font del Teix en el 22,5 km  cosa que vaig fer en 3h 20’, i  crec que açò  em va passar factura.  En arribar al km 25, punt  on deixàvem els corriols i començava  una pista d’ apujada,  me n’adone  que tinc les cames molt carregades, que estic prou cansat  i que les previsions que tenia d’arribar  “fresquet” al km 30 no van a ser tals. Ahí em va pegar un poc de “baixó”,  al comprovar  com me trobava i  tot  lo que encara em quedava .

Vaig decidir caminar e intentar  recuperar-me  i així va ser. Després de caminar del 25 al 29 km  i tras una forta pujada,  enganxe  a córrer una  altra vegada i veig que vaig millor, arribant al km 30 amb un temps de 5 hores. En eixe moment  veig la possibilitat  fins i tot  de poder rebaixar el meu temps ja que a partir del km 33  ja era tot de baixada.  Ja veus: uns kilòmetres  darrere  dubtant  si podria acabar-la  i un poc desprès   en canvi,  pensant en fer temps !!!!!!


Eixe pensament i en  vore que anava cada vegada millor,  em fa  començar  la baixada amb moltes ganes però amb el coneiximent de procurar  no pegar un bac  ja que era un tram de baixada prou fotut  per les pedres. En arribar a  l’últim control en el 38 km continue anant a més i es quan pense:”ara si que puc baixar el meu  temps”. 
I així va ser: despres de l’ultima pujada i avituallament,  comence a  baixar i enfile  la recta final a meta. Amb els ànims   dels  amics  i de la meua  companya Paqui  arrive en 6 hrs 35’  baixant la  meua marca de  les anteriors maratons de muntanya,  i amb la satisfacció personal  per haver superat una carrera  molt  bonica, al mateix temps que molt  dura.

A tots el  meus amics muntanyers  vos  recomane ,que programeu aquesta carrera a la vostra  agenda  per al pròxim any , que  no se arrepentireu.   El club excursionista  Rafalgari de La Sènia ho tenia tot  molt ben organitzat, amb   bons  i suficients avituallaments,  fins i tot ens van rebre en meta amb una  torrada  i molta cervesa,  cosa que s’agraix.  A mes a mes, aquesta carrera  té un preu econòmic  i no està gens massificada  ja que  trauen 250 dorsals i n’érem  inscrits 180 .  També organitzen el mateix dia de la carrera una marxa senderista de 16 km, que poden aprofitar  els vostres acompayants   per disfrutar de la muntanya fent  esport , com  van fer els meus amics,   passant tots,un bon cap de setmana  a  La Sènia.

CLASSIFICACIÓ:  nº 105,  NAVARRO PRIMO F.JAVIER 6:35:22 CLUB TRIVOLTORS ALCASSER

Ara,toca descansar, recuperarse,i  pensar en verd,per a l’altra.

Salut